tirsdag 11. september 2012

Bli kjent med BRS - instruktør Ingrid Trætteberg!


Denne høsten har vi vært så superheldige å få Ingrid Trætteberg som instruktør for de yngste elevene våre, hun er en positiv, dyktig og instpirerende sanginstruktør som har mye å lære bort! Vi ønsker henne hjertelig velkommen som instruktør her ved sangsenteret! Her kan du lese litt mer om hva som vekket Ingrids sang - og musikkinteresse.


Jeg begynte å synge i kor da jeg var fire og likte det veldig godt. Da jeg var 12 år  anbefalte dirigenten at jeg skulle ta sangtimer hos en pedagog. Det gjorde jeg og interessen og sang-gleden vokste i takt med alderen.



Jeg og mine tre søstre hadde en Kabaret-forestilling på ungdomshuset 1880 da jeg var 17 år. Vi fikk mange gode tilbakemeldinger på sketsjene og sangnumrene og jeg husker at jeg tenkte ”dette vil jeg drive med”.
 Jeg liker mye forskjellig musikk, så da velger jeg tre helt forskjellige artister:
- Michael Jackson: fordi han har en unik og følsom stemme som ingen andre greier å ”kopiere”
- Radka Toneff: fordi stemmen hennes er så utrolig skjør og liten samtidig som den formidler så mye..
Jarle Bernhoft: fordi han gjør så mye kult med stemmen og spiller så mange instrumenter.



Jeg skal undervise fire kurs i høst: (se utfyllende detaljer om kursene på hjemmesiden)
På Sang 1: skal vi lære grunnleggende sangteknikk, bli trygg på egen stemme og fokusere på  sanggleden når vi synger sammen! Det vil også jobbes individuellt med en solosang.
På Sang 2: jobber vi med å utvikle sangteknikken og  stemmens personlige utrykk, synge alene og flerstemt i grupper. Lære om, og synge ulike musikksjangre, mikrofonbruk og improvisasjon.
Barnesang-gruppene: to lørdager i høst vil det være barnesang-gruppe for 5 og 6-åringer og 7-9 åringer. Her står sang-leken og gleden sentralt, vi skal synge og bevege oss til musikk og ha det kjekt sammen!  Kanskje du lærer noen nye sanger og får noen nye venner?



Min stemme er ganske myk med en del luft. Jeg synger mest jazz/pop/vise, men liker å utforske stemmen i ulike stiler og låter. Det er det som gjør det så gøy å synge- du lærer alltid noe nytt om din egen stemme, hva du kan få til og hva du  liker!

Hilsen fra Ingrid:)

    

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter pris på kommentarer og tilbakemldr, og vi prøver å svare alle!