tirsdag 28. august 2012

Christine er klar med sangkurs for voksne!

Vi presenterer stolt sanger og pedagog Christine Asheim og ønsker henne velkommen som instruktør på Bergen Rytmiske Sangsenter!

Christine forteller litt om seg selv og ønsker velkommen til både nybegynnere og viderekomne på Sang 1 og Sang 2!


I min ungdom var jeg med i både musikkskolekor og ten-sing. Med ten-sing satt vi opp store turneer og turnerte utenlands med program som innehold musikk, dans og drama. Det gav mersmak og førte blant annet til at jeg tok et år folkehøyskole på musikklinje. 

I 2007 ble jeg ferdig med en bachelor i musikk med hovedfokus på utøving og musikkformidling.

2007-2010 jobbet jeg i utlandet, der jeg blant annet drev med barnekor, musikkgruppe for småbarn, voksent blandet kor, sangelever, sang med ulike band og hadde mange ulike sangoppdrag.

I 2010 dro jeg hjem til Bergen og tar nå siste året førskolelærer med kunstfag. Ved siden av dette synger jeg i et vokalensemble (VolveVokal) og har vikariert innimellom som sangpedagog og har også hatt sangelever privat. 


Jeg har lang erfaring som sanger, og har hatt flere oppdrag både i norge og utlandet.
Interesserer seg mest for funk, soul, jazz og pop og er spesielt interessert i uttrykk og musikkformidling og også jobbet en del med improvisasjon.
Har også drevet litt på med band og har mye erfaring som sanger i ulike kor.  
Skriver tekster/låter, spiller piano og litt gitar.

Stemmen er et veldig personlig instrument, jeg opplever at den blir påvirkes av hvordan vi føler oss. Sangelever jeg har hatt, har blant annet jobbet med å tørre å lage lyd- ”fin lyd” og ”stygg lyd”, sangteknikk og klang. De har også jobbet mye med å finne sitt personlige preg i sang, formidling og uttrykk. Det viktigste for meg er personlig utvikling og at vi har det gøy!

Hilsen Christine Asheim.  

Sangkurs for voksne: Sang 1 og 2 starter opp den 10. september og vi har fremdeles noe ledige plasser. Les mer om kursene her, og send oss gjerne en epost med spørsmål på info@sangsenter.no.

Påmeldingskjema finner du her.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter pris på kommentarer og tilbakemldr, og vi prøver å svare alle!