torsdag 16. februar 2012

Vi presenterer stolt: Synne Sanden


Den 10.mars kommer up and coming jazz-artist Synne Sanden og underviser på kurset "Jazzimprovisasjon"! Og her kan dere bli enda bedre kjent med henne:

SYNNE SANDEN er vokalist og låtskriver, som nå jobber freelance. Hun har utdannelse i musikk v/Skien vgs., Jazzlinja v/ Sund fhs., og gått 1 år pedagogikk v/UIO.


Hvorfor har du valgt å jobbe med musikk?
- Fordi eg ikkje klarer å la være rett og slett! Eg har et behov for å skrive tekster og musikk,
og å holde konserter er det som føles mest riktig, givende og spennende å gjøre for meg.
Musikkk er arenaen for meg der eg føler eg får gi noke av meg sjølv på ein ærlig måte.
For meg er det fantastisk å få lov til å uttrykke seg, og musikk, sammen med tekst er nok den
uttrykks formen som eg er mest tiltrekt av og føler meg mest vel i. 

Hvorfor jobber du som pedagog?
Eg synes det er ekstremt spennende å møte ulike mennesker på forskjellige steder,
og prøve å formidle noke som forhåpentligvis enten kan inspirere eller utvikle.
Det er min største drøm med å være pedagog! Det er uansett veldig givende
å møte andre i musikk, som ofte er så personlig.

Høydepunkter fra karrieren din?
By:larm, Kongsberg jazzfestival, Nattjazz, UKA og Moods i Zürich med Chili Vanilla. 
Bli anbefalt på Urørt med "Don´t miss the sun". Utgivelse av min egen debutplate "When nobody´s around".
Jeg har jobbet fast som sangpedagog på AKKS, ToneArt sangskole, og holdt workshop på Lipstick Music med Chili Vanilla. Har også privatelever nå!

Hva kan man lære og erfare ved å ta del i ditt kurs? Hvorfor skal man melde seg på?
På mitt kurs kommer vi til å jobbe med å bygge opp improvisasjon på ulike måter.
Ved å bruke visuelle bilder, lyd og tone til å skape improviserte strekk. 
På denne måten kan man oppdage nye lyder og klanger i stemmen, som man kan ta med seg videre som man vil. Vi kommer til å forske på stemme gjennom å skape rytme og harmoni, for å utvide måtene vi synger på.



Mer info om "Jazzimprovisasjon", påmld og priser finner du HER.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vi setter pris på kommentarer og tilbakemldr, og vi prøver å svare alle!